سازمان ها در گیلان نیاز آموزش های مهارتی خود را اعلام کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه ارایه آموزش های سفارش محور متناسب با نیاز بازار کار بعنوان رویکرد اداره آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفته است گفت : دستگاه ها و متقاضیان نیروی کار نیازهای آموزش های مهارتی شان را اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این ارتباط سال گذشته یکهزار و ۴۱۶ دوره آموزش مهارتی در قالب تفاهمنامه ها و قرار دادهای آموزشی اجرا شد که نسبت به سال پیش از آن، شاهد افزایش ۳۳ درصدی در اجرای دوره های آموزشی بوده ایم.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز به رغم محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی، ۵۶۹ دوره آموزش مهارتی در قالب مشارکت با دستگاه ها و بخش خصوصی و متناسب با نیاز بازار کار اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به ۲۶ هزار و ۴۱۷ مهارت آموخته مراکز دولتی در سال گذشته، یادآور شد: پارسال یکهزار و ۲۳۲ نفر دوره آموزشی در حوزه کارآفرینی و مهارت های کسب و کار در مراکز دولتی اجرا شد که نسبت به سال ماقبل ۱۸ درصد افزایش داشت.

به گفته وی ، در پنج ماهه نخست امسال نیز، ۴۱۳ نفر دوره آموزشی در رشته هایی از جمله کارآفرینی، مدیریت کسب و کار الکترونیکی، مدیریت ارشد کسب و کار، شناسایی اصول نوآوری باز در کسب و کارهای نوآورانه و حسابداری واحدهای صنفی در مراکز دولتی اجرا شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به مجموعه فعالیت های بخش آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان گفت: پرورش کارآفرینان مولد،  و بستر سازی برای ایجاد کسب و کارها، توانمندسازی مدیریتی، مالی و فنی متقاضیان، راه اندازی کسب و کار و افراد خلاق و نوآور، ایجاد تعامل مناسب با صاحبان ایده های نو، تیم های خلاق و نوپا، سرمایه گذاران کسب و کار، تشکیل شبکه ارتباطی قوی بین کارآفرینان، نخبگان بازار کار و متقاضیان آموزش های کارآفرینی مهارت بنیان از اهداف راه اندازی این دپارتمان است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با تاکید بر توسعه دانش کارآفرینی و مهارت های کارآفرینانه افراد جویای کار و صاحبان کسب و کار خاطرنشان کرد: دپارتمان آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر رشت، مشاوره و آموزش های تخصصی کسب و کار را به متقاضیان ارایه داده و با هدف افزایش اشتغال مهارت آموختگان، برنامه ریزی لازم برای آموزش کارشناسان و مربیان استان در سالجاری با هدف افزودن پیوست آموزش های کارآفرینی و کسب و کار به تمامی دوره های آموزش مهارتی در شهرستان ها انجام شده است.

23 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.

 

 

 

  • تاریخ درج : ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ شهريور ساعت ۰۹:۱۰
  • تعداد بازدید: 861